DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Szkoła Podstawowa im. prof. Waleriana Pańki w Turzym Polu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spturzepole.brzozow.pl
Data publikacji strony internetowej: 2011
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- załączniki w postaci skanów dokumentów np w formacie .pdf, .jpg nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych
- brak opisu zdjęć lub ilustracji
- brak możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23
Aktualizację sporządzono dnia: 2022-03-02
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Maciej Tymkiewicz, adres poczty elektronicznej: spturze@poczta.onet.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 13 4341391. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Dyrektor Szkoły
Turze Pole 152
36-200 Brzozów
e-mail: spturze@poczta.onet.pl
tel.: 134341391
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz.1824) osoba niesłysząca ma możliwość skorzystania z następujących form pomocy podczas załatwienia spraw w naszej szkole
- Może skorzystać z pomocy osoby przybranej czyli osoby dowolnie wybranej przez siebie w celu załatwienie swojej sprawy . Warunek – osoba ta musi mieć co najmniej 16 lat.
- Może skontaktować się ze szkołą poprzez:
- wysłanie e-maila pod adres: spturze@poczta.onet.pl
- poprzez pocztę tradycyjną na adres Szkoła Podstawowa im. prof. Waleriana Pańki, Turze Pole 152, 36-200 Brzozów
- poprzez elektroniczną platformę administracji publicznej www.epuap.gov.pl
- Może przyjść osobiście do Szkoły i skorzystać z pomocy pracownika przeszkolonego w zakresie podstawowej znajomości języka migowego (pedagog szkolny). Wizytę należy zgłaszać wcześniej, tak by osoba przeszkolona była dostępna na miejscu w szkole.
- W sytuacjach gdy powyższe formy kontaktu są niewystarczające, można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego (wybranego z rejestru wojewody) poprzez jedną z form kontaktu :
- polski język migowy (PJM),
- system językowo – migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
Wizytę należy zgłosić na wniosku co najmniej 3 dni robocze przed przewidzianym terminem kontaktu i jednocześnie wskazać wybraną metodę komunikowania się (PJM, SJM lub SKOGN). Wzór wniosku do pobrania w załączniku.
Po otrzymaniu przez nas informacji, pracownik skontaktuje się w celu ustalenia godziny spotkania.
Wypełniony wniosek przesłać pocztą na adres:
Szkoła Podstawowa im. prof. Waleriana Pańki
Turze Pole 152
36-200 Brzozów
lub e-mailem: spturze@pooczta.onet.pl
Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinie 15.30 będzie załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania e-maila. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby niesłyszącej , będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020r. poz. 426 z późn.zm.), która zgłosi chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły posiada jedno wejście, które jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Parking przy szkole nie posiada wyznaczonego miejsca dla osób z niepełnosprawnością.
W budynku jedna toaleta dostosowana jest dla osób poruszających się na wózkach.
Budynek wyposażony jest w dźwig umożliwiający osobom z niepełnosprawnością dostęp na piętro.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie ma pętli indukcyjnych.
Dopuszcza się możliwość wejścia z psem asystującym.
Załącznik: